вторник, 13 май 2008 г.

Intro...

"I was still a week shy on my fourteenth birthday when I discovered to be a bystander" - Peter Drucker, Adventures of a Bystander.

На мен ми отне точно два пъти по четиранайсет години да установя, че съм (или поне се възприемам като) bystander. За сметка на това лесно измислих името на блога... Но пък се затрудних да измисля тема за първата публикация...

И с риск да отекча първите му читатели (ОК, това са приятели, те са научили за съществуването му от мейла ми с линк към него и сега би трябвало снизходително да се усмихват на този коментар и да обещаят да дочетат написаното), май е най-добре да изброя "10-те причини за раждането на този блог":

1. Направих малко сметки. Ако живея 100 години, значи ми остават още 72 (дотук лесно). Във всеки един ден от тези 72 години слагаме 8 часа сън. Във всеки един от оставащите 16 теоретично мога да изпия по една бира с по един приятел, т.е. 72 * 365 * 16 = 420 480. Изглежда внушителна цифра, но калкулациите са прекалено оптимистични. Логиката ми е, че имам толкова потенциални face-to-face "разговори на по една бира". Предполагам, че в повечето случаи, когато се наканя да публикувам нещо в Bystander Observations, ще имам бутилка или кен пред себе си. И възможността хората, които не успявам да видя на кафе, обяд, кръчма или екскурзионно, да прочетат нещо от мен ме кара да възприема сметката за 420те хиляди бири една идея по-възможна.

2. Обичам да пиша. Най-вече служебни мейли. Стават прекалено дълги. И този постинг ще стане такъв. То е ясно, още сме на втората причина...

3. След седмица и два дни, на 22ри май, трябва да имам трибуна, от която да напиша нещо прочувствено, започващо с "Glory, Glory, Man United!"

4. Имам късмета от време на време да намирам разкошни кръчми и къщи за гости в хубави планински села. Тук ще ги рекламирам безплатно!

5. Уникално разпилян съм в извънслужебните си интереси. След няколко постинга ще почна да давам етикети на публикациите. Това ще е "официален опит да класифицирам хобитата си".

6. Често попадам и на хубави блогове. И тях ще рекламирам!

7. От няколко месеца се хващам, че се правя на много зает. Поддържането на блог трябва да ми докаже обратното... Винаги има време да се напише нещо, стига да има нещо за казване:)

8. Писането е полезно интелектуално упражнение. Кара човек да мисли върху точното формулиране на посланието (не че имам амбиции да публикувам умопомрачителни сентенции за смисъла на живота...).

9. Сигурно е приятно в средата на изнервен работен ден да си кажеш: "Аз на тоя файл/таблица/презентация мога или не мога... Сега е време да погледна дали някой е оставил коментар в блога..."

10. Трябва да стане веселяшки блог...

На осмата причина се зачудих дали ще ги докарам до десет. На десетата, обаче, се сетих за още две-три. Дали не мога да кръстя втората публикация "още десет причини за раждането на един блог"... и подзаглавие "Intro 2"?

Няма да го направя! Основно защото ще се мъча да е веселяшки блог:)

Няма коментари: